Õlivahetus

2 G Baltic Company rehvikeskuse töökojas teostavad kogenud mehhaanikud sõiduautode õlivahetust. Õlivahetust teostame kõikide tootjate sõiduautodele, pakiautodele, kaubikutele ning maasturitele.

 

Milleks on õlivahetus vajalik?

Korralik ja õigeaegselt vahetatud mootoriõli tagab mootori kestva ja kindla töö. Õlivahetuse välbast pikalt üle minnes on alati võimalus, et mootori erinevad osad, mis vajavad pidevat ja korralikku õlitust, hakkavad kiiremini kuluma. Tavaliselt on esimesed "järgi andvad" osad just kolvirõngad, nukkvõllid ning turbomootorite puhul ka turbod. Kui nukkvõlli(de) kulumine hoiatab end tavaliselt natuke ette, siis kinni kiilunud kolvirõngad või laiali jooksnud turbo võivad mootoriplokile teha pöördumatut kahju, mis võib tipneda kas mootori põhjaliku remondiga või isegi mootori vahetusega. Just seetõttu ongi äärmiselt oluline kasutada tootjapoolt ettenähtud õlisid ning kinni pidada hooldusvälpadest.

 

Kui tihti tuleb mootoriõli vahetada?

Tootja on määranud igale mootorile soovitusliku õlivahetusvälba ning see varieerub vahemikus 10 000 ning 30 000 km läbisõidu vahel. Kui vanematel autodel / mootoritel on üldjuhul õlivahetuse välp lühem, siis uuematel antakse pikem - kuni 30 000 km, kui kasutada spetsiaalseid long life õlisid. Samas annavad tootjad tihti ka sõltumatult läbisõidust soovituse, mis aja tagant tuleks vähemalt mootoriõli vahetada - näiteks 12 kuud ning 15 000 kilomeetrit.

Tasub ka meeles pidada, et Eesti tingimustes, kus aastased temperatuurierinevused on suuremad ning kliima on niiskem, on soovituslik mootoriõli vahetada vähemalt korra aastas. Samuti lühendab sõidustiil õlivahetuse soovituslikku välpa. Näiteks eelpool toodud 15 000 kilomeetri näitel - kui sõidud on lühemad ning mootor ei saavuta alati normaalset töötemperatuuri, näiteks talvel, siis on soovituslik vahetada õli iga 10 000 km tagant. Kasutades autot ainult linnasõitudel, siis on soovituslik õlivahetuse välp hoopis 8000 km. Suurte koormatega pidev sõit (näiteks kaubavedu) toob aga soovitusliku välba veel madalamale - 6000 km juurde.

 

Millist õli kasutada?

Siinkohal saame anda ainult ühe soovituse - mida kvaliteetsem, seda parem. Väga odavatel mootoriõlidel on määrdeomadused oluliselt halvemad ning õli vastupidavus lühem. Teisisõnu - säästes õlivahetuse pealt 10 eurot ning kasutades odavat õli, võib õlivahetuse välp oluliselt lüheneda või tekitada mootorile suuremat kahju.

 

Mootoriõli tähistused

Õlidel on toodud välja SAE viskoosusklassi numbrid, mis koosnevad kahest parameetrist. Esimene tähistab talvist viskoossust ehk kui madalal temperatuuril õli säilitab oma määrdeomadused. Eesti kliimas on soovituslik kasutada 10W (kuni -25 °C) või 5W (kuni -30 °C) õlisid. Teine pool tähistab suvist viskoossust ehk kui viskoosne on õli 100 °C juures (normaalne mootoriõli temperatuur töö ajal). Enamik mootoreid on valmistatud töötama SAE 10W-40 viskoosusklassi õlidega, kuid Eesti tingimustes on soovituslik kasutada pigem SAE 5W-30 või 5W-40 õlisid.

 

Millist õli meie kasutame?

Meie lähtume põhimõttest, et kvaliteetsem on mõistlikum. Seetõttu pakub 2 G Baltic Company oma klientidele kvaliteetseid Statoil Lazerway täissünteetilisi ning Statoil Superway poolsünteetilisi mootoriõlisid - vastavalt sellele, milline õli on Teie auto mootorile ette nähtud. Samas kliendi soovi korral teostame õlivahetust ka kliendi poolt toodud õliga.

 

Millist õlifiltrit kasutada?

Õlivahetuse teine pool on ka õlifiltri vahetus. Iga kord, kui mootoriõli vahetada, tuleb vahetada ka mootori õlifilter. Siin samuti kehtib soovitus, et kvaliteetsem on parem. Väga soodsate filtrite puhul võib säästa küll mõned eurod, kuid kui selle arvelt kannatab oluliselt mootori õlitus, on tagajärjed oluliselt kulukamad. 2 G Baltic Company töökojas õlivahetust tehes on kaks võimalust - klient võib ise sobiva õlifiltri kaasa võtta või tellime ise Teie auto jaoks sobiva kvaliteetse õlifiltri (Mann, Bosch jne).

Greaton